Vasthoudend in het doel, flexibel in aanpak

Wilma vertrekt vanuit haar kern expertise leren. En hanteert een krachtige leerformule: inspireren, reflecteren en implementeren.

 

Inspirerende verhalen maken dat je in beweging komt. Door reflectie wat kan dit betekenen voor mijn vraagstuk ontstaat het werkelijke leren. Zonder kennis geen leren. (Jean Piaget, 1896-1980)

 

Implementeren op de werkplek is nog niet zo eenvoudig.

Niet leren kan niet. Het is een continue proces. Betekent dat je zeer scherp na moet denken hoe je effectief inzet. Bewezen is inmiddels dat leren een sterke koppeling heeft met de werkplek, en dat een implementatietraject op maat meer effect heeft. (Charles Jennings, het 70:20:10 model) Het meeste leren vindt plaats buiten ‘het klaslokaal’ .

Je kunt iemand leren een blackboard te bedienen, beter is het om inzicht te geven wat je met deze technieken kunt om je professie goed uit te oefenen. Dat veronderstelt kennis en reflectie op handelen!

 

Wilma is gek op leren en laat zichzelf ook

regelmatig inspireren

Hans Boutellier

Kijk op een andere manier naar het functioneren van de samenleving. Hoe bestuur je een complexe samenleving zonder de oude sociale orde in een improvisatie-maatschappij.

 

Learning Technologies 2015 LONDON

Tweedaags internationaal congres over de invloed van technologieën op de manier waarop wij leren. Klik hier.

 

Toezicht in toekomst

Organisaties zijn hybride geworden, wat betekent dat voor het houden van toezicht zonder in de kramp te schieten.

Klik hier.

 

Seminar Harry Kunneman

Het ontwikkelen van moreel kapitaal, toekomstgericht toezicht.

 

Certificaten

Ook certificaten horen erbij, meest actuele:

Informeel leiderschap

Appreciative inquiry, (klik hier)

Kwaliteitsvisitatie

EVC Assessor

 

Lees hier het testresultaat van Wilma's leertest.